Bloober Team celuje w Chiny

Sony Entertaiment Group uzyskało od Bloober Team licencję na wydanie, dystrybucję i promocję gry Basement Brawl na PS Vita w Chinach. Podobnie jak w przypadku wersji gry na PlayStation 4, licencja będzie obowiązywała przez 5 lat. Już w październiku krakowska spółka przedstawi nową strategię działania na najbliższe lata.

– Potencjał chińskiego rynku jest ogromy. Dostrzegamy go i próbujemy wykorzystać o czym świadczy choćby umowa z Huawei na produkcję specjalnej edycji gry na rynek chiński wyłącznie na konsolę Tron. Oczywiście ma on swoją specyfikę, którą należy mieć na uwadze prowadząc tam biznes. Uważam, że licencja którą udzieliliśmy firmie Sony daje nam możliwości sprzedaży naszej gry, które będą na tyle istotne w wynikach spółki za 2014 i 2015 rok, że zdecydowaliśmy się o tym poinformować- tłumaczy Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Premiera nowej Basement Brawl w Chinach planowana jest na przełom 2014 i 2015 roku. Wcześniej gra pojawi się w Europie i Stanach Zjednoczonych. Przypomnijmy, że w związku krytyką graczy Bloober Team zdecydował się na stworzenie gry zupełnie od nowa i udostępnienie jej za darmo użytkownikom PS4, którzy kupili jej pierwszą wersję. Po raz pierwszy w historii niezależny developer zdecydował się na tego typu rozwiązanie problemów wynikających z wadliwego działania gry – Gra zrobiona jest na nowym silniku, z wieloma nowymi dodatkami. Takie postawienie sprawy spotkało się z falą pozytywnych komentarzy na całym świecie i wskazywane jest przez graczy nas jako przykład jak powinni się zachowywać inni developerzy po takiej wpadce – podkreśla Babieno. Wcześniej spółka informowała, że partnerem technologicznym Basement Brawl w wersji na PC i wybrane konsole z systemem Android została NVIDIA.

Już w październiku Bloober Team zaprezentuje nową strategię działania na najbliższe lata, kierunki rozwoju i najważniejsze obszary działalności. – Przedefiniowaliśmy naszą wizję rozwoju. Popełnione błędy pozwoliły nam nauczyć się od rynku tego co dla firmy będzie najlepsze, najbardziej dochodowe i w którym kierunku będzie zmierzać. Myślę, że zarówno gracze jak i udziałowcy będą usatysfakcjonowani – podkreśla Piotr Babieno.

O spółce:
Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W krakowskim studio Bloober Team zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 najlepszych specjalistów w branży w Polsce. Spółka specjalizuje się w tworzeniu rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami takimi jak Scopophobia i Medium, które prezentują nie tylko unikalne scenariusze i scenerie, ale przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania w samej rozgrywce. W 2014 r. Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli w ramach programu Creative Europe. W pierwszym półroczu 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży 2,48 mln zł, spółka wypracowała 0,48 mln zł zysku netto.

Kontakt:
Piotr Babieno
+48 12 3538555
piotrb@blooberteam.com
Tomasz Muchalski
+ 48 504 212 463