Prev post Next post
Press Room / 9 marca, 2022

Vivid Games zaprezentował wstępne wyniki za luty.

# , , ,

Spółka wygenerowała w tym roku już ponad 5 mln zł przychodu. Tytułem kluczowym dla generowanych wyników pozostaje Real Boxing 2. Przychody w lutym wyniosły 2,24 mln zł (+36% r-d-r). Były niższe od styczniowych z powodu krótszego miesiąca i zakończonej w styczniu promocji (featuringu) Real Boxing 2 w kanałach sprzedaży. Wynik netto za luty został obciążony w głównej mierze inwestycjami w user acquisition i wyniósł -270 tys. zł. W związku ze spłatą kolejnej raty układowej, na rachunkach Spółki na koniec miesiąca było ok. 2,5 mln zł. Spółka inwestuje w rozwój obecnych i przyszłych tytułów.

 

Real Boxing 2 odnotował w lutym sprzedaż na poziomie blisko 0,35 mln USD. „Przychody za luty są niższe od styczniowych, jednak co istotne kluczowe wskaźniki, np. ARPU, utrzymaliśmy na wysokim poziomie. W lutym rozpoczęliśmy ekspansję w kierunku nowych kanałów dystrybucji. Weryfikujemy możliwości jakie dają naszej marce Twitter, Snapchat czy TikTok, jednak wpływu tych działań na przychody spodziewamy się w ciągu kilku miesięcy. W marcu użytkownicy otrzymają możliwość uczestniczenia w aż dwóch kampaniach live ops. Pierwsza z nich zaoferuje postać dobrze już znanego Manny’ego Pacquiao, w drugiej pojawi się nowy atrakcyjny bokser. Spodziewamy się pozytywnego przyjęcia. Grę czeka też istotna przebudowa wewnętrznego sklepu, co przełoży się pozytywnie na monetyzację bazującą na mikropłatnościach.” – podkreśla Bartosz Biniecki, product owner marki Real Boxing w Vivid Games.

 

Vivid Games weryfikuje też wpływ wojny na Ukrainie na sytuację spółki. „Ostatnie dwa tygodnie i wybuch wojny za naszą wschodnią granicą kosztowały nas wszystkich dużo stresu. Nasi pracownicy zaangażowali wiele sił i środków w to, by pomóc na różne sposoby. Jako pracodawca podjęliśmy też niezbędne kroki, by zapewnić wszystkim pracownikom, którzy tego potrzebują wsparcie. Ułatwiliśmy również rekrutację dla kandydatek i kandydatów z Ukrainy. Stale rozważamy scenariusze wyrażenia dodatkowego wsparcia dla Ukrainy. Jeśli chodzi o wpływ wojny na przychody ze sprzedaży nie jest on istotny. Dystrybucja w Ukrainie, Rosji i na Białorusi stanowiła niewielki odsetek naszych przychodów. Przewidujemy, że konflikt może w nieco większym stopniu wpłynąć na stawki za wyświetlanie formatów reklamowych, jednak obecne wahania i tutaj nie są istotne. Pozytywnie na wyniki Spółki przekładają się wysokie obecnie kursy USD i EUR.” – podkreśla Piotr Gamracy, członek Zarządu Vivid Games.

 

Spółka pracuje nie tylko nad obecnym portfolio, ale również nad dużym własnym tytułem i projektami wydawniczymi. “Jesteśmy na etapie finalizowania koncepcji własnej gry i prototypowania głównej pętli rozgrywki. W drugim kwartale planujemy zakończenie testowania prototypów i skupienie się na dewelopmencie. Na różnych etapach oceny w programie wydawniczym mamy też kilka obiecujących tytułów. W II kwartale ogłosimy, które z nich będziemy rozwijać.” – dodaje Piotr Gamracy.

 

____________________________

O spółce:

Vivid Games jest jednym z najlepszych polskich developerów gier mobilnych. Od ponad dekady tworzy i dostarcza na globalny rynek najwyższej klasy produkty. Największym sukcesem Spółki jest Real Boxing, który jest najlepszą serią bokserską dostępną na platformach mobilnych. Studio zostało uznane za swoje osiągnięcia tytułem „Best Indie Developer”, otrzymało też nagrodę „Best Polish Game of the Year oraz prestiżowe wyróżnienie Apple Editors’ Choice. Vivid Games S.A. jest spółką publiczną, notowaną na warszawskiej giełdzie GPW i posiada biura w Bydgoszczy i Warszawie. 

Więcej informacji o Vivid Games znajduje się na stronie www.vividgames.com. 

Kontakt dla inwestorów:

Tomasz Muchalski, t.muchalski@strictminds.com, tel. +48 504 212 463

Kontakt dla mediów: 

Anna Budzyńska, a.potentas@strictminds.com, tel. +48 530 035 335