Prev post Next post
Press Room / 18 czerwca, 2021

Demo Giants Uprising dostępne na festiwalu Steam

# , , Demo Giants Uprising dostępne na festiwalu Steam 1

W dniach 16.06-22.06 wersja demonstracyjna nadchodzącej gry tworzonej przez VARSAV Game Studios będzie dostępna w ramach Festiwalu Steam Next. Premiera Early Access Giants Uprising planowana jest na trzeci kwartał bieżącego roku.

 

Prezentowana na festiwalu Steam wersja demo jest częścią przygotowań do premiery gry, która planowana jest na Q3 2021. Zarząd spółki jest pewny jesiennej daty debiutu tytułu w formie Early Access, co oznacza, że dostępna w ciągu najbliższego tygodnia wersja demo, stanowi produkt zbliżony do tego, który gracze ujrzą w dniu premiery. Cena tytułu nie jest jeszcze znana.

 

 – Giants Uprising zawiera większość kluczowych mechanik, które mają zadecydować o sukcesie produkcji już na etapie Early Access. Są nimi system destrukcji otoczenia, inteligentne AI ludzkich oddziałów oraz dynamiczny system pojedynków Gigant vs Gigant. – opisuje projekt Łukasz Rosiński, prezes VARSAV Game Studios.

 

W ramach zaawansowanego systemu niszczenia otoczenia, gracz będzie mógł nie tylko przewrócić budynki stojącego na jego drodze, ale również wykorzystać wszelkie leżące na drodze rzeczy nie tylko jako broń do walki wręcz, ale także miotaną. Natomiast system AI małych przeciwników, ma sprawić, że nawet niewielkie grupy ludzi stanowić będą należyte wyzwanie dla blisko czterokrotnie wyższego olbrzyma. W Giants Uprising gracz zmierzy się z setkami, a niekiedy i tysiącami przeciwników jednocześnie, a jak zaznacza prezes, tytuł po trzech latach prac jest wyjątkowy nie tylko ze względu na perspektywę głównego bohater, ale również ze względu na rozwiązania techniczne opracowane przez VARSAV Game Studios – Obecnie system jest w stanie wygenerować na ekranie jednocześnie ponad 2000 jednostek, co jest efektem długich prac naszego zespołu i znacznej rozbudowy możliwości silnika Unreal Engine 4. Z kolei pod względem opracowanej przez nas grafiki śmiem twierdzić, że zbliżyliśmy się do najlepszych obecnie gier AA. Całkowitą nowością, z którą musieliśmy się zmierzyć w ostatnich miesiącach jest system walki Gigant vs Gigant, który jest inspirowany walkami zapaśniczymi ala “wolna amerykanka”. Jestem bardzo zadowolony z obecnego, jeszcze niepełnego efektu integracji tej mechaniki w grze. Na jej potrzeby spędziliśmy dziesiątki godzin w studiu motion capture, co zaowocowało ponad 60 nowymi animacjami. Było to tym bardziej trudne, ponieważ nie mieliśmy wielu referencji tego typu walki realizowanej w grze TPP (third-person perspective). Duża inspiracją jest na pewno system walki z kultowej serii God of War, ale na tak spektakularne efekty liczymy raczej dopiero w momencie uruchomienia formuły Early Access. – kończy prezes Łukasz Rosiński.

 

Plany z rozwojem gry są zależne od wyników, jakie osiągnie tytuł w ramach wczesnego dostępu. VARSAV Game Studios ma obecnie zaplanowane dwa scenariusze – krótszego i dłuższego rozwoju projektu, a w przypadku dużego sukcesu nie wyklucza również portów produkcji na konsole, czy trybu wieloosobowego.

 

O spółce:

VARSAV Game Studios S.A. koncentruje swoją działalność na produkcji gier komputerowych, działalności wydawniczej oraz inwestycjach w spółki z branży gier. Pierwsza produkcja studia, gra Bee Simulator, została wydana w dniu 14.11.2019, jednocześnie na PC, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch, w wersji pudełkowej i cyfrowej. Bee Simulator była pierwszą polską grą wydaną ekskluzywnie na Epic Games Store.

VARSAV Game Studios to 40-osobowe studio specjalizujące się w produkcji gier „z innej perspektywy“, czyli ukazujących graczowi unikalną perspektywę głównego bohatera, nieznaną dotychczas w innych grach. Obecnie studio tworzy Giants Uprising i kończy pre-produkcję gry pod roboczym tytułem ARIA.

 

Kontakt dla inwestorów:

Tomasz Muchalski, t.muchalski@strictminds.com, tel. 504 212 463

Kontakt dla mediów:

Anna Potentas, a.potentas@strictminds.com, tel. +48 530 035 335