QubicGames zakomunikował otwarcie Polskiego Inkubatora Gier – PIG. Będzie to ogólnopolskie przedsięwzięcie, które umożliwi niezależnym zespołom, a nawet pojedynczym osobom zaangażowanym w gamedev, tworzenie komercyjnych gier na komputery PC/Mac, konsole, w tym najnowszą konsolę Nintendo Switch, oraz urządzenia mobilne z systemem iOS/Android, a w kolejnym kroku, wraz z inwestorami stworzenie komercyjnych podmiotów z własnym portfoilo wydawniczym i sprawdzonym zespołem developerskim.

– Zaczynamy od Warszawy, ale na celowniku są kolejne miasta – Siedlce, Lublin, Łódź. Jednakże to sami developerzy, wraz z uczelniami i innymi profesjonalistami z branży będą mieli ogromny wpływ na to gdzie powstaną kolejne siedziby PIG – mówi Jakub Pieczykolan, prezes zarządu QubicGames. Od 1 grudnia ruszy strona PIG – polskiinkubatorgier.pl, na której developerzy będą mogli zgłosić się do programu, zbudować swój zespół, przedstawić swój projekt, a także zaproponować nową lokalizację PIG. W pierwszym okresie pilotażowo planowane są dwie lokalizacje, w tym jedna przy biurze produkcyjnym QubicGames w Warszawie.

Naszym celem jest to, żeby pierwsze komercyjne gry z inkubatora PIG zadebiutowały na rynku w pierwszej połowie 2018 roku. Chcemy w szczególności wesprzeć developerów, zarówno doświadczeniem jak i sprzętem, żeby mieli szansę stworzyć i z pomocą QubicGames wydać grę na najnowszej konsoli Nintendo Switch. Już obecnie rozpoczęliśmy prace z pierwszym niezależnym zespołem  – I.V.O – nad projektem PIRATES: All Aboard – dodaje Jakub Pieczykolan.

Istotnym elementem Polskiego Inkubatora Gier będzie współpraca z uczelniami i lokalnymi koordynatorami PIG. Da to możliwość po zakończeniu części pilotażowej na dynamiczny rozwój inkubatora i uzyskanie ogólnopolskiego zasięgu. – Głównym wyzwaniem dla nas w ramach tworzenia PIG jest jego planowany zasięg. Naszym mottem jest to, że nie developer ma przyjść do PIG ale to PIG ma przyjść do developera. Zatem naszym celem będzie założenie siedzib PIG w jak największej liczbie miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców, a w perspektywie nawet mniejszych – podsumowuje Jakub Pieczykolan.

 

 

O spółce:

QubicGames to wydawca gier i studio developerskie z ponad 12-letnim stażem. Spółka tworzy i wydaje gry Premium na konsole Sony PS4 i PS Vita, Xbox One, Nintendo Switch oraz komputery PC/Mac. Jest pomysłodawcą i współproducentem własnego silnika gier C-Way, realizowanego w latach 2012-14 wspólnie z Politechniką Warszawską, przy wsparciu NCBiR. Spółka jest również twórcą i właścicielem popularnego portalu AdoptMyGame – serwisu B2B skierowanego do deweloperów oraz wydawców gier. W 2016 roku QubicGames zadebiutował na rynku NewConnect. Spółka posiada udziały w firmach Noobz from Poland S.A., Drageus Games S.A. i SONKA S.A.

Kontakt:

Barbara Brozda, 518 734 141