O ponad 217% wzrosły przychody Bloober Team w trzecim kwartale bieżącego roku i narastająco są już wyższe niż w całym 2013 r. Do końca września krakowski developer wypracował już łącznie ponad 1,12 mln zł zysku netto. Rekordowe wyniki to m.in. efekt współpracy z rynkiem chińskim.

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 2,23 mln zł (wzrost o 217%), Bloober Team wypracował w trzecim kwartale bieżącego roku ponad 0,7 mln zł zysku netto. Narastająco przychody spółki sięgnęły już 4,75 mln zł, a zysk netto przekroczył 1,12 mln zł. Zysk na sprzedaży wyniósł na koniec III kw. ponad 1,6 mln zł. – Od dłuższego czasu prowadzimy restrukturyzację biznesu, co zaczyna przynosić efekty. Duże znaczenie ma dla nas współpraca z rynkiem chińskim, a najbliższe miesiące będą obfitowały przecież w premiery nowych tytułów. Naszym celem jest dalsza poprawa wyników w kolejnych kwartałach – zapowiada Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Przypomnijmy, że na przełomie roku na rynku pojawi się przygotowywana wspólnie z międzynarodową społecznością graczy gra Basement Brawl – tworzona od zera nowa wersja gry Basement Crawl. Cenę Basement Brawl poznamy w grudniu. W 2015 r. będą miały również miejsce premiery kolejnych dwóch tytułów spółki – Scopophobii i Medium. Scopophobia będzie grą z gatunku horror/thriller. Nowa strategia spółki przedstawiona w październiku przewiduje ścisłą specjalizację w tym gatunku. Drugą premierą przewidzianą w 2015 r. jest Medium, największy i najbardziej tajemniczy tytuł krakowskiego developera.

O spółce:
Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox One, Wii, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W krakowskim studio Bloober Team zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 najlepszych specjalistów w branży w Polsce. Spółka specjalizuje się w tworzeniu rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami takimi jak Scopophobia i Medium, które prezentują nie tylko unikalne scenariusze i scenerie, ale przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania w samej rozgrywce. W 2014 r. w ramach programu Creative Europe, Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli. W pierwszym półroczu 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży 2,48 mln zł, spółka wypracowała 0,48 mln zł zysku netto.

Kontakt:
Piotr Babieno
+48 12 3538555
piotrb@blooberteam.com
Tomasz Muchalski
+ 48 504 212 463
t.muchalski@everestconsulting.pl