Prev post Next post
Press Room / 6 listopada, 2014

Dobra passa spółki zależnej Bloober Team

Deathmatch Village ma ponad 1,15 mln pobrań

Deathmatch Village, gra wyprodukowana przez Freeky Games, spółkę zależną notowanego na NewConnect Bloober Team, ma już ponad 1,15 mln pobrań. Gra dostępna jest na konsole PlayStation 3 (PS3) i PlayStation Vita (PSV).

– To duży sukces tytułu, który miał minimalny budżet na marketing, a zasięgiem dorównuje największym konsolowym produkcjom. Monetyzacja nie jest jeszcze znacząca, ale osiągnęliśmy już taki poziom liczby użytkowników, który pozwoli nam uzyskać więcej niż tylko zwrot kosztów produkcji tytułu – mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Deathmatch Village jako jedna z pierwszych gier na świecie dystrybuowana jest w modelu free to play (F2P) dedykowanym na konsole zamknięte PS3 i PSV. Na rynku europejskim, gdzie miała premierę jako pierwsza, pobrano ją już w ponad 950 tys. kopii (537 tys. na PSV i 419 tys. na PS3). W Stanach Zjednoczonych, gdzie Deatchmatch Village zadebiutowała 2 września 2014 r., gra ma już blisko 200 tys. fanów (121 tys. na PS3 i 75 tys. na PSV). – Rynek europejski pokazuje, że tytuł ma duży potencjał i liczba użytkowników w USA powinna w najbliższych miesiącach skokowo wzrosnąć – podkreśla Piotr Babieno.

O spółce:
Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W krakowskim studio Bloober Team zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 najlepszych specjalistów w branży w Polsce. Spółka specjalizuje się w tworzeniu rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami takimi jak Scopophobia i Medium, które prezentują nie tylko unikalne scenariusze i scenerie, ale przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania w samej rozgrywce. W 2014 r. w ramach programu Creative Europe, Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli. W pierwszym półroczu 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży 2,48 mln zł, spółka wypracowała 0,48 mln zł zysku netto.

Kontakt:
Piotr Babieno
+48 12 3538555
piotrb@blooberteam.com
Tomasz Muchalski
+ 48 504 212 463
t.muchalski@everestconsulting.pl