Prev post Next post
Press Room / 14 października, 2014

Medium ma 150 000 EUR wsparcia

Europejska Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego potwierdziła wczoraj oficjalnie przyznanie grze Medium 150 000 EUR dofinansowania.
Medium to najnowsza i najbardziej tajemnicza gra autorstwa Bloober Team. Jej premiera planowana jest w 2015 r.

Dofinansowanie w ramach programu Kreatywna Europa stanowi połowę kosztów kwalifikowanych projektu o nazwie „Medium- completely innovative design video games”, którego efektem będzie prototyp gry. Gra Medium to dotychczas najbardziej tajemniczy tytuł nad którym pracuje Bloober Team. – Prace nad grą są bardzo zaawansowane. Jednak do ich zakończenia zamierzamy zachować szczegóły w tajemnicy. Premierę naszej największej produkcji w historii firmy planujemy w 2015 r. – zdradza Piotr Babieno, prezes Bloober Team. Przypomnijmy, że nowy tytuł został objęty patronatem przez Miasto Kraków.

Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego, to instytucja ustanowiona przez Komisję Europejską w 2006r. Jej zadaniem jest m. in. wybór innowacyjnych projektów, które kwalifikują się do dofinansowania.

O spółce:
Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W krakowskim studio Bloober Team zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 najlepszych specjalistów w branży w Polsce. Spółka specjalizuje się w tworzeniu rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami takimi jak Scopophobia i Medium, które prezentują nie tylko unikalne scenariusze i scenerie, ale przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania w samej rozgrywce. W 2014 r. Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli w ramach programu Creative Europe. W pierwszym półroczu 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży 2,48 mln zł, spółka wypracowała 0,48 mln zł zysku netto.

Kontakt:
Piotr Babieno
+48 12 3538555
piotrb@blooberteam.com
Tomasz Muchalski
+ 48 504 212 463
t.muchalski@everestconsulting.pl