Prev post Next post
Press Room / 2 września, 2014

W kierunku marek Premium i nowych rynków zagranicznych

Rawlplug skutecznie realizuje założone cele

O 8,6% zł wzrosły przychody grupy kapitałowej Rawlplug w pierwszej połowie 2014 r. Działająca w skali globalnej spółka konsekwentnie realizuję przyjęte na ten rok cele: poszerzenie portfolio, poprawę jakości dystrybucji plus skuteczne i efektywne wspieranie sprzedaży oraz rozwój i ekspansję na rynkach zagranicznych.

Do prawie 331 mln zł zwiększyła się sprzedaż grupy Rawlplug w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku. Sprzedaż krajowa, która ma ok. 40 proc. udział w przychodach, wzrosła o 11,9 proc., a wpływy z eksportu o 6,5 proc. – Wyniki grupy w pierwszym półroczu na poziomie operacyjnym i netto, zostały obciążone zdarzeniem jednorazowym związanym z likwidacją spółek zależnych w Bułgarii i Rumunii. Decyzja o zakończeniu działalności na tych rynkach „kosztowała” grupę 8,4 mln zł, dlatego nie chciałbym oceniać jej rezultatów przez ten pryzmat. Jeśli pominiemy tzw. one-off, to wyniki były lepiej niż zadowalające – tłumaczy Radosław Koelner, Prezes Zarządu Rawlplug S.A. Pomijając zdarzenie jednorazowe, zysk operacyjny grupy w pierwszym półroczu wyniósł 19,2 mln zł (wzrost o blisko 30 proc.), a zysk netto 11,2 mln zł (wzrost o prawie 100 proc.) równie zadowalająco prezentuje się zysk ze sprzedaży (18,6 mln zł, wzrost o 38 proc.) oraz wskaźnik EBITDA (31,8 mln zł, wzrost o 15,4 proc.). – Likwidacja spółek zależnych w Bułgarii i Rumunii, wynika z ich niskiej rentowności i słabych perspektywach na najbliższe lata. W dłuższej perspektywie wpłynie to pozytywnie na rentowność grupy, a inwestowane tam środki będzie można zaangażować na rynkach perspektywicznych o wyższej rentowności – podkreśla Piotr Kopydłowski,Członek Zarządu ds. finansowych Rawlplug S.A. Działalność w Bułgarii i Rumunii prowadzona będzie przez niezależnych dystrybutorów.

Nowe perspektywiczne rynki, poszerzenie palety produktów i ewolucja w kierunku segmentu Premium oraz usprawnienie efektywności wewnętrznej, to główne cele grupy Rawlplug na najbliższe lata. – Chcemy skupić się na zaawansowanych technologicznie, wysokomarżowych produktach, dystrybuowanych przez wszystkie dostępne kanały sprzedaży. Czujemy się w tym mocni, jesteśmy pewni swoich kompetencji i przewag konkurencyjnych i chcemy je skutecznie wykorzystać – zapowiada Radosław Koelner. Obsługa tych kanałów odbywała będzie się zarówno przez centralę jak i spółki zależne. Centra logistyczno-dystrybucyjne będą się znajdowały we: Wrocławiu-Łańcucie (głównie Europa), Glasgow (obie Ameryki, Australia z Nową Zelandią i Afryka Równikowa i Południowa) oraz Dubaju (Azja Południowo- Wschodnia i Afryka Północna). – W dalszym ciągu kluczowe są dla nas rynki europejskie, ale chcemy być coraz bardziej widoczni i rozpoznawalni na nowych rynkach jak Bliski Wschód, Ameryka Południowa, Afryka czy Azja Środkowo-Wschodnia. Potencjał tych rynków jest ogromny – podsumowuje Radosław Koelner.

Rawlplug to polska korporacja ponadnarodowa, która zatrudnia ponad 1700 pracowników w szesnastu spółkach zależnych na czterech kontynentach. Grupa już od ponad 20 lat projektuje, wytwarza oraz sprzedaje mocowania budowlane, narzędzia ręczne i elektronarzędzia oraz normalia śrubowe. W 2005 roku spółka Koelner przejęła brytyjski Rawlplug, by w 2013 roku zmienić nazwę i wykorzystać potencjał rozpoznawalnej na całym świecie marki ze stu letnią tradycją. Spółka realizuje strategię zrównoważonego rozwoju – dostarcza klientom produkty w standardzie premium przy jednoczesnym zachowaniu dbałości o ludzi i środowisko. Realizowane konsekwentnie działania biznesowe zakładają reorganizację Grupy, w tym rezygnację z nierentownych spółek zależnych, jak likwidacja Rawlplug Bułgaria w sierpniu 2014 roku.

Kontakt dla mediów: Katarzyna Kopka, e-mail: k.kopka@baddog.pl, telefon: 797 327 849