Real Boxing wciąż motorem wzrostów.

Vivid Games ma za sobą kolejny udany kwartał. Sprzedaż bydgoskiej firmy wzrosła o 100% zarówno w ujęciu kwartalny jak i półrocznym. Jeszcze lepiej prezentują się zyski spółki, które już po pierwszym półroczu były wyższe niż w całym 2013 r. Dobre rezultaty to efekt niesłabnącej popularności Real Boxing oraz pierwszych tygodni sprzedaży Godfire.

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,54 mln zł, Vivid Games wypracował w pierwszym półroczu 2014 r. blisko 1 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o prawie 300 proc.). Ponad trzykrotnie wzrósł zysk netto osiągając poziom 0,86 mln zł, więcej niż w całym ubiegłym roku. Również wskaźnik EBITDA osiągnął w pierwszym półroczu 2014 r. poziom (1,19 mln zł) zbliżony do wyniku rocznego w 2013 r. (1,24 mln zł). Marża netto spółki wzrosła z 9,5% do 17%.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Prawie cały wzrost to zasługa wciąż rosnącej sprzedaży Real Boxing, oraz dwóch pierwszych tygodni sprzedaży Godfire na platformie iOS. Nie bez znaczenia była również zmiana modelu cenowego Real Boxing na iOS w ostatnim tygodniu czerwca- komentuje Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. – Obie marki cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wydawców i partnerów biznesowych z całego świata. Z większością z nich spotykamy się podczas odbywających się właśnie targów Gamescom w Kolonii – kontynuuje Kościelny.

O potencjale Real Boxing świadczy jej wielka popularność, od momentu w którym Vivid Games zdecydował się na udostępnienie gry na platformie iOS za darmo. Od rozpoczęcia kampanii znalazła ona ponad 4 mln nowych użytkowników, plasując się wysoko wśród rankingu najlepiej zarabiających gier w Apple App Store („Top grossing”). – Jest to test przed zmianą modelu biznesowego na Freemium. Nasze założenia potwierdziły się, a znacznie wyższe przychody niż te osiągane przy oferowaniu gry odpłatnie, skłoniły nas do przedłużenia promocji. Gra w dalszym ciągu dostępna jest za darmo przyciągając codziennie kilkadziesiąt tysięcy nowych użytkowników. – podkreśla prezes. W najbliższym czasie Vivid Games przeprowadzi podobną akcję z Real Boxing w Google Play, dla graczy posiadających urządzenia z systemem Android i spodziewa się podobnego sukcesu jak w przypadku kampanii iOS.

W produkcji znajduje się gra Real Boxing 2, która od początku będzie konstruowana w modelu Freemium. Spółka poinformowała o tym oficjalnie dzisiaj na największych europejskich targach branżowych Gamescom w Kolonii. – Będzie to gra kilkukrotnie większa od aktualnej wersji Real Boxing, tym samym da możliwości dużo większej i lepszej monetyzacji – zapowiada Kościelny.
W najbliższym czasie czeka nas również publikacja Godfire: Rise of Prometheus na platformie Android. – Gra jest w końcowej fazie produkcji, a dokładny termin publikacji podamy wkrótce wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi. – tłumaczy prezes.

O spółce:
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją najwyższej jakości gier na telefony Smartphone i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit Real Boxing. W połowie 2014 roku miała miejsce premiera kolejnej dużej marki- Godfire: Rise of Prometheus, produkowanej wspólnie z Platige Image. W czerwcu 2012 r. Vivid Games S.A. z powodzeniem zadebiutował na rynku NewConnect. W ubiegłym roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 8 mln zł (wzrost o 68%), spółka wypracowała 0,72 mln zł zysku netto (wzrost o 65%). Zysk operacyjny wyniósł 0,96 mln zł.

KONTAKT:
Remigiusz Kościelny – prezes zarządu,
tel. 52 3215728
remigiusz.koscielny@vividgames.com
Tomasz Muchalski
tel. 504 212 463
t.muchalski@everestconsulting.pl