Prev post Next post
Press Room / 16 maja, 2014

Mocne uderzenie przed premierą Godfire: Rise of Prometheus

Vivid Games podwaja wyniki

Po rekordowych wynikach kwartalnych, Vivid Games czekają w tym roku kolejne kroki milowe. Premiera Godfire: Rise of Prometheus oraz Real Boxing w wersji Freemium na rynkach azjatyckich czy rozpoczęcie prac nad nową grą klasy AAA to tylko część z nich. Już w czerwcu na platformie Steam pojawi się Real Boxing w wersji na PC.

W pierwszym kwartale bieżącego roku Vivid Games zanotował ponad 94 proc. wzrost sprzedaży i 107 proc. wzrost zysku netto. Było to odpowiednio 2,76 mln zł i 0,37 mln zł. Wskaźnik EBITDA zwiększył się do 0,5 mln zł (0,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). – Coraz skuteczniej wykorzystujemy swój potencjał i przewagi konkurencyjne. Potrafimy szybko dostosować się do oczekiwań rynku o czym świadczą wpływy z mikropłatności, które stanowią już ponad 50 proc. przychodów z gry Real Boxing – podkreśla Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Sprzedaż gry przekroczyła już 1 mln egzemplarzy.

Niewątpliwie największym tegorocznym wydarzeniem dla spółki będzie premiera Godfire: Rise of Prometheus, która zapowiadana jest w czerwcu.- Wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem. Gra jest praktycznie gotowa, ale wciąż pracujemy nad tym żeby jeszcze bardziej niż planowaliśmy podnieść jej wartość produkcyjną. Chcemy żeby finalny produkt był lepszy niż oczekiwania – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Jednak premiera Godfire to nie wszystko co Vivid Games szykuje na ten rok. Już w czerwcu w sklepie Steam oraz wszystkich najważniejszych kanałach sprzedaży pojawi się Real Boxing w wersji na PC. Grę w kolejnych miesiącach będzie można nabyć m.in. w Polsce w wersji pudełkowej. Real Boxing ma się również stać motorem sprzedażowym na rynkach azjatyckich. W drugiej połowie roku Vivid Games szykuje premierę gry w wersji Freemium w Azji. – Gry w modelu Freemium to przyszłość całego rynku. Kto tego nie rozumie prawdopodobnie nie przetrwa. Real Boxing w wersji Freemium jest naszą odpowiedzią na trendy rynkowe. Rynki azjatyckie to olbrzymi potencjał do wykorzystania. Wspólnie z jednym z wiodących wydawców, planujemy jeszcze w tym roku oficjalną premierę gry w Azji- zapowiada prezes.

Finał prac nad Godfire: Rise of Prometheus oznacza również początek prac nad nowym dużym tytułem. – Rozpoczęliśmy już prace związane z nową produkcją AAA, ale szczegóły na razie pozostaną tajemnicą. Produkt ma trafić do sprzedaży w 2015 r. – mówi prezes.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją najwyższej jakości gier na telefony Smartphone i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit Real Boxing. Na pierwszą połowę 2014 r. planowana jest premiera kolejnej dużej marki- Godfire: Rise of Prometheus, produkowanej wspólnie z Platige Image – najlepszym studiem animacji w Polsce. W czerwcu 2012 r. Vivid Games S.A. z powodzeniem zadebiutował na rynku NewConnect. Po czterech kwartałach ubiegłego roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 8 mln zł (wzrost o 68%), spółka wypracowała 0,82 mln zł zysku netto (wzrost o 89%). Zysk operacyjny wyniósł 1 mln zł.

KONTAKT:
Remigiusz Kościelny – prezes zarządu,
tel. 52 3215728
remigiusz.koscielny@vividgames.com