31Vivid Games przedstawia plany rozwoju.

Produkcja gier mobilnych typu AAA, ekspansja na rynki azjatyckie i transformacja w kierunku modelu Free to Play, to jedne z głównych elementów strategii Vivid Games. Już w lutym można spodziewać się premiery Real Boxing MAC w Apple Apstore, a w kolejnych miesiącach Real Boxing PC/Mac we wszystkich najważniejszych kanałach sprzedaży.
– Realizacja naszej strategii będzie opierała się na dwóch filarach, markach Real Boxing i Godfire. Oznacza to że zamierzamy powielać sprawdzone modele na kolejne produkcje klasy AAA w najbliższych latach. Będę to gry związane ze sportami walki i światem Godfire. – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Real Boxing dotychczas sprzedał się w ponad 850 000 egzemplarzy na całym świecie. Liczne aktualizacje i promocje sprawiły, że popularność gry nie maleje i spółka spodziewa się że jej cykl życia wyniesie co najmniej 3 lata. – W planach są kolejne aktualizacje i promocje wersji mobilnej. Już za moment rozpoczniemy sprzedaż i monetyzację wersji Mac oraz PC. W trakcie roku pojawią się kolejne światowe marki oraz prawdziwi zawodnicy. Będziemy rozszerzać kanały sprzedaży i dodawać zupełnie nowe platformy i urządzenia. Wszystko to sprawi, że w bieżącym roku spodziewamy się kolejnych kilkuset tysięcy sprzedanych kopii- uważa prezes. Marka będzie również wykorzystana do stworzenia kolejnych tytułów opartych na sprawdzonym schemacie np. walk MMA.

Rynki azjatyckie rozwijają się w tempie kilkuset procent rocznie, a przychody z gier Free to Play stanowią ponad 90% przychodów generowanych w sklepach Apple AppStore i Google Play. W chwili obecnej znaczenie mikropłatności w naszych produktach ma olbrzymie znaczenie i jest to pierwszy krok na drodze transformacji do produktów Free to Play. Zamierzamy również dzięki współpracy z lokalnymi partnerami zdobyć rynki azjatyckie. Nasze gry są ciekawe dla azjatyckich odbiorców, musimy je tylko podać w odpowiedni sposób. Grupa odbiorców jest olbrzymia. – podkreśla Remigiusz Kościelny.

Zaplanowana na ten rok druga superprodukcja ze stajni bydgoskiej spółki- Godfire: Rise of Prometheus pojawi się na rynku w tym samym modelu co Real Boxing. – Produkcja gry przebiega zgodnie z harmonogramem. Zgodnie z tym co zapowiadaliśmy, Godfire będzie najlepszą grą mobilną w swoim gatunku. Aby sprostać oczekiwaniom musimy jak najbardziej dopracować produkt i to jest dla nas w tej chwili najważniejsze. Kampanię promocyjną gry rozpoczniemy na targach GDC w San Francisco, w trakcie których ogłosimy również datę jej premiery. – tłumaczy Remigiusz Kościelny. Prezentacja najnowszej wersji gry na zakończonych w ubiegłym tygodniu Mobile Games Forum w Londynie spotkała się wielkim zainteresowaniem najważniejszych partnerów spółki (Apple, Google, Amazon, Samsung, NVIDIA) oraz prasy branżowej. W pierwszej kolejności Godfire: Rise of Prometheus zadebiutuje na platformach mobilnych.

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych studiów deweloperskich w Europie. Spółka zajmuje się produkcją najwyższej jakości gier na telefony Smartphone i konsole przenośne. Najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest Real Boxing. W najbliższych miesiącach planowana jest premiera kolejnej dużej marki- Godfire: Rise of Prometheus, produkowanej wspólnie z Platige Image – najlepszym studiem animacji w Polsce. W czerwcu 2012 r. Vivid Games S.A. z powodzeniem zadebiutował na rynku NewConnect. W ubiegłym roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,08 mln zł, spółka wypracowała 0,44 mln zł zysku netto. Zysk operacyjny wyniósł 0,65 mln zł.

KONTAKT:
Remigiusz Kościelny – prezes zarządu,
tel. 52 3215728
remigiusz.koscielny@vividgames.com

Tomasz Muchalski
tel. 504 212 463
t.muchalski@everestconsulting.pl