Sukces akcji promocyjnej Project Oxygen
Far From Home rozwija studio i pierwszy autorski projekt
Po oficjalnym zaprezentowaniu spółki w prasie gamingowej, krajowej i zagranicznej, pojawiło się ponad 140 publikacji opisujących grę oraz studio Far From Home. W międzyczasie do zespołu dołączyli kluczowi specjaliści w zakresie marketingu i komunikacji. Spółka osiągnęła też kolejny produkcyjny milestone, kończąc etap draft-demo.
Prasa branżowa okazała niezwykłe zainteresowanie grą już w dzień ogłoszenia produkcji. Project Oxygen, nad którym pracuje spółka, zebrał szereg pozytywnych opinii i został przyrównany do bestsellerów takich jak Metro i Subnautica. Natomiast informacje o spółce pojawiły się między innymi w najważniejszych portalach gamingowych w Polsce i na świecie, takich jak: GamesRadar, Gameindustry.biz czy Gry-Online.pl.
– Szacujemy, że liczba odsłon artykułów w globalnych mediach społecznościowych i poza, przekroczyła 2,2 mln wyświetleń w dniach 22 – 25 lipca 2020 r. Jednym z większych osiągnięć w ogłoszeniu Spółki była publikacja w Official PlayStation Magazine UK, a w szczególności znalezienie się na okładce magazynu, obok takich tytułów jak Cyberpunk 2077, Star Wars: Squadrons czy Marvel’s Avengers. – komentuje Andrzej Blumenfeld, prezes Far From Home. – Całkowity zasięg portali prasowych, w jakich przedstawiono nasze studio oraz nadchodzącą grę Project Oxygen przekroczył miliard unikalnych użytkowników (Unique Monthly Visitors).
Artykuły pojawiły się w szeregu języków z każdego zakątka globu. O Far From Home można obecnie przeczytać w języku angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, rosyjskim a nawet chińskim. Poza Polską wywiady z przedstawicielami Far From Home pojawiły się między innymi w gamesindustry.biz, powerup-gaming.com, 80.lv a także well-played.com.au. Spółka zmierzająca na NewConnect nie umknęła też uwadze czujnej prasy biznesowej, a artykuły pojawiły się w ponad 20 czołowych polskich portalach o tematyce finansowej.
W ostatnich tygodniach Far From Home wzmocnił Zarząd oraz Radę Nadzorczą, pozyskując doświadczonych specjalistów. CMO został mogący pochwalić się licznymi sukcesami w obszarze marketingu Paweł Jawor, natomiast do rady nadzorczej dołączył Przemysław Barankiewicz, wiceprezes CFA Society Poland oraz uznany ekspert w obszarze rynków kapitałowych i standardów raportowania.
– Wsparcie procesów marketingowych wiedzą i kontaktami Pawła już na wczesnym etapie produkcji traktujemy jako element strategii Community Driven Development – o jego doświadczeniu świadczy praca dla takich firm jak Zynga, Techland czy Larian Studios. Natomiast Przemysław jest cenionym autorytetem w zakresie standardów etycznych, ekonomistą i komentatorem rynkowym. W przeszłości pełnił funkcję m.in. redaktora naczelnego Bankier.pl, internetowej odsłony „Pulsu Biznesu” i Chief Digital Officer polskiej części koncernu Bonnier. – podkreśla prezes.
Spółka obecnie rozszerza swój zespół produkcyjny o część artystyczną, która umożliwi osiągniecie najwyższej dostępnej jakości, przy użyciu najnowszej wersji silnika Unreal Engine.
– We wrześniu nastąpił pozytywny odbiór Draft – Demo czyli drugiego kamienia milowego projektu. Oznacza to, że produkcja przebiega zgodnie z zakładanym planem – kończy Blumenfeld.
Wrocławskie studio Far From Home zostało założone przez utalentowanych twórców mogących pochwalić się doświadczeniem zdobytym przy znanych produkcjach, takich jak Dead Island, Dying Light, Divinity: Original Sin, czy The Medium. Zespołem kieruje Andrzej Blumenfeld, który pracował m.in. nad Dying Light 2 jako Lead Gameplay Programmer. Studio opracowało wersję prototypową gry, która zyskała aprobatę grupy konsultantów, ekspertów i dziennikarzy, zdobywając tym samym zielone światło na rozpoczęcie preprodukcji. Budżet produkcyjny Project Oxygen wynosi 5 milionów złotych.
Zasięg postów na temat Far From Home w okresie 22-25.07.2020
Data | Media Społecznościowe | Poza Mediami Społecznościowymi |
22 lipca | 27 000 | 710 000 |
23 lipca | 110 000 | 1 023 893 |
24 lipca | 78 860 | 101 910 |
25 lipca | 3 700 | 120 414 |
Lista wybranych portali, na których zostały opublikowane materiały o Far From Home wraz z liczbą Unikalnych Użytkowników dziennie i miesięcznie
Portal | Unikalnych Użytkowników dziennie | Unikalnych Użytkowników miesięcznie |
GamesRadar+ | 1 460 672 | 35 056 128 |
Jeuxvideo.com | 1 451 600 | 34 838 400 |
Wccftech.com | 571 567 | 13 716 608 |
Gry-Online.pl | 403 726 | 9 689 424 |
3dnews.ru | 367 436 | 8 818 464 |
Gameindustry.biz | 217 740 | 5 225 760 |
Gamasutra | 201 740 | 4 825 760 |
pcgames.de | 190 522 | 4 572 528 |
4players.de | 140 624 | 3 374 976 |
ppe.pl | 113 400 | 2 721 744 |
Link do materiałów prasowych: https://drive.google.com/drive/u/2/folders/1bkMmH90DEF5MuHi_v9X8z-gmFIM_bZK8
***
O spółce:
Far From Home to wrocławskie studio gamedeveloperskie, którego pracownicy posiadają doświadczenie przy pracy zarówno nad produkcjami AAA jak i indie w firmach takich jak Techland, Larian Studios, Farm 51 czy Bloober Team. Spółka chce skupić się na tworzeniu gier akcji z rozwiniętymi elementacji narracyjnymi. Pierwsza gra studia, powstający na silniku Unreal Engine „Project Oxygen”, ma należeć do segmentu AA+. W planach wydawniczych przewidziane są jego wersje na PC, PS5 oraz XboX Series X.
Strona internetowa: www.farfromhomegames.com
Kontakt PR
Sylwia Borowska, s.borowska@strictminds.com, tel.: +48 791 910 702
Kontakt IR
Tomasz Muchalski, t.muchalski@strictminds.com, tel.: +48 504 212 463