Prev post Next post
Press Room / 28 lipca, 2017

Katowickie studio z dobrą perspektywą na drugie półrocze. Jujubee znacząco poprawia wyniki finansowe

Jujubee, katowicki producent gier wideo, znacząco poprawił wyniki. W drugim kwartale bieżącego roku przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 251 tys. zł, wobec 100 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Po dwóch kwartałach narastająco sprzedaż sięgnęła 840 tys. zł, a zysk netto zamknął się kwotą 100 tys. zł.

– Wynik finansowy to przede wszystkim pochodna naszej ostatniej premiery. W lutym debiutował „Realpolitiks” przy dużym zainteresowaniu rynku, co znacząco wpłynęło na kondycję spółki w drugim kwartale – mówi Michał Stępień, prezes Jujubee. Gra strategiczna „Realpolitiks” odniosła sukces sprzedażowy – zwróciła koszty produkcji w niecały tydzień od dnia premiery. Tytuł trafił do sklepów cyfrowych 16 lutego br., a edycja pudełkowa na komputery z systemami: Windows, Linux i Mac debiutowała 5 maja. W związku z entuzjastycznym przyjęciem tytułu, studio podjęło decyzję o jego kontynuacji. Prace nad „Realpolitiks 2” zaczną się jeszcze w tym roku. Wcześniej fani gatunku grand strategy mogą zagrać w wersję mobilną gry, która od lipca dostępna jest na urządzeniach z systemem iOS (20 lipca) oraz Android (27 lipca). – Realpolitiks Mobile” jest pierwszą pełnoprawną strategią czasu rzeczywistego na urządzenia mobilne, która zachowała wszystkie elementy rozgrywki wcześniej wydanej wersji na komputery osobiste. Wersja na urządzenia iOS spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Gra w zaledwie tydzień od premiery generuje przychody istotnie wyższe, niż w analogicznym okresie po premierze nasz największy dotychczasowy hit mobilny, FLASHOUT 3D. Liczymy na to, że wersja na urządzenia z systemem Android spotka się z równie dobrym przyjęciem. Co więcej jest to tytuł, który ma szansę charakteryzować się długim cyklem życia na wszystkich powyższych platformach – dodaje Stępień.

Jeszcze na drugie półrocze 2017 planowana jest premiera „Take Off – The Flight Simulator” na platformy PC i Mac. Projekt jest kontynuacją współpracy z niemieckim Astragon Entertainment GmbH (gra na platformach mobilnych debiutowała w II kwartale ubiegłego roku i została uznana za jeden z najlepszych wysokobudżetowych symulatorów lotu na urządzenia przenośne). – Bardzo udana współpraca z niemieckim partnerem zaowocowała rozpoczęciem prac nad następnym, bardziej rozbudowanym symulatorem. Co istotne w tym przypadku zarabiamy już od pierwszego sprzedanego egzemplarza, a sam kontrakt gwarantuje nam znacznie wyższe tantiemy od sprzedaży – podkreśla prezes. Do końca pierwszego półrocza 2018 r. katowicki developer zamierza zakończyć prace nad tym symulatorem.

Przypomnijmy, że w czerwcu gamedeveloper ogłosił premierę gry dokumentalnej KURSK na pierwsze półrocze 2018 roku. Największą niespodzianką było ujawnienie drugiej obok KURSKA wysokobudżetowej gry przygodowej o roboczej nazwie „Konklawe”, nawiązującej do historii papieskiej rodziny Borgiów. Tytuł wstępnie zaanonsowano na 2020 rok.

W sierpniu Jujubee będzie obecne na targach Gamescom w strefie biznesowej. Wydarzenie w Kolonii uznawane jest za największy branżowy event na świecie. Tegoroczną edycję organizatorzy zaplanowali w dniach 22-26 sierpnia.

———————-
Jujubee SA to studio deweloperskie zajmujące się tworzeniem gier wideo, które ma swoim koncie tytuły takie jak: „FLASHOUT”, „Suspect in Sight”, „Take Off – The Flight Simulator”, strategię czasu rzeczywistego „Realpolitiks” oraz nadchodzącą grę przygodowo-dokumentalną „KURSK”. Studio zostało założone przez byłych pracowników CD Projekt RED, Traveller’s Tales podróżne oraz Inifinite Dreams. Celem firmy jest tworzenie niesamowicie grywalnych i doskonale wyglądających gier na wszystkie istotne platformy sprzętowe, takie jak iOS (iPhone, iPod, iPad), Android, Mac, PC i konsole. Jujubee jest spółką notowaną na rynku NewConnect (JJB).

Więcej informacji: Barbara Brózda, b.brozda@strictminds.com tel.: 518 734 141