Bloober Team 2.0 – nowe otwarcie

Bloober Team, jeden z pięciu największych polskich developerów, zrewidował swoją strategię i zapowiedział 3 premiery nowych gier do końca 2015 r. Krakowska spółka będzie specjalizowała się w produkcji własnych, rozbudowanych tytułów z gatunku horror/thriller dla wymagającej grupy wielbicieli tego typu gier.

– Popełniliśmy wiele błędów ale potrafimy się na nich uczyć się i wyciągać wnioski. Cała sytuacja związana z premierą Basement Crawl, zmusiła nas do głębokich przemyśleń opartych o analizy post-mortem. Po kilkumiesięcznej analizie rynku i naszego potencjału doszliśmy do wniosku, że najlepiej możemy wykorzystać siły naszego zespołu skupiając się na autorskich produkcjach z gatunku horror/thriller (które są najbliższe zespołowi) dla tzw. gracza hardcorowego. Na całym świecie jest jedynie kilku developerów specjalizujących się w tego typu produkcjach. Wielbiciel gatunku to wymagający gracz nie wybaczający błędów, więc nasze nowe produkcje muszą odznaczać się najwyższą jakością i unikalnością pomyslów – to dla nas priorytet – zapowiada Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Jednak zanim na rynku pojawi się pierwszy prawdziwy horror, Bloober Team zaprezentuję grę Basement Brawl, następczynię pechowej poprzedniczki, która nastrojowo wpisuję się w nową strategię firmy. – Chcemy graczom możliwie w maksymalny sposób wynagrodzić rozczarowanie związane z Basement Crawl. Dlatego postanowiliśmy stworzyć „Basement Brawl” od początku i zaoferować ją za darmo wszystkim graczom, którzy kupili wcześniejszą produkcję na PS4. To niespotykane wcześniej rozwiązanie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem zarówno graczy, z którymi współtworzyliśmy nową grę, jak i mediów branżowych- podkreśla Piotr Babieno. Premiera Basement Brawl będzie miała miejsce na przełomie roku.

Pierwszą nową grą z gatunku horror/thriller, która ujrzy światło dzienne w 2015 r. będzie Scopophobia. – To tytuł, który wprowadza rozwiązania dotychczas w branży niestosowane. Horror operujący głównie klimatem, ale pozwalający na grę ze znajomymi w asymetrycznej rozgrywce, a do tego w klimacie wiktoriańskim. Mamy nadzieję, że zaskoczy graczy – tłumaczy prezes. Przy okazji premiery tego tytułu Bloober Team zamierza wykorzysta nowe techniki USP, które w przyszłości będą kluczowe w budowie nowych marek. Spółka zamierza również efektywnie wykorzystywać, czynnie i marketingowo, obecne i nowe partnerstwa. Zostanie to wykorzystane w procesie tworzenia i przy okazji premiery Medium, największej produkcji w dotychczasowej historii firmy. – Zdajemy sobie sprawę, że Medium jest owiane tajemnicą, ale jest to zgodne z przyjętą strategią promocji tej gry. Będzie w nią zaangażowanych wiele znanych osób i firm. Premiera planowa jest w drugiej połowie 2015 r. – zapowiada Piotr Babieno.

Po dobrym pierwszym półroczu 2014 r., Bloober Team zapowiada dalszą poprawę wyników. – Trzeci kwartał był dla nas całkiem udany. Również ostatnie miesiące roku zapowiadają się dobrze. Dzieję się tak między innymi dzięki popularności Deathmatch Village. Nie można również zapominać, że pomimo złego przyjęcia Basement Crawl, koszty produkcji gry się zwróciły, a sama gra na koniec drugiego kwartału przyniosła już wpływy w wysokości blisko 2 milionów złotych – podkreśla prezes.

O spółce:
Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak min. Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W krakowskim studio Bloober Team zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 najlepszych specjalistów w branży w Polsce. Spółka specjalizuje się w tworzeniu rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami takimi jak Scopophobia i Medium, które prezentują nie tylko unikalne scenariusze i scenerie, ale przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania w samej rozgrywce. W 2014 r. w ramach programu Creative Europe, Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli. W pierwszym półroczu 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży 2,48 mln zł, spółka wypracowała 0,48 mln zł zysku netto.

Kontakt:
Piotr Babieno
+48 12 3538555
piotrb@blooberteam.com
Tomasz Muchalski
+ 48 504 212 463
t.muchalski@everestconsulting.pl