Prev post
Press Room / 15 listopada, 2022

Kool2Play chwali się wynikami po III kwartale 2022 r. oraz aktualizuje plany wydawnicze

# , , ,

Po publikacji wyników finansowych Kool2Play może mieć powody do zadowolenia. Grupa Kapitałowa wygenerowała od początku roku 2022 r. do końca września skonsolidowany zysk w wysokości 707,5 tys. złotych, co stanowi wzrost aż o 420 procent w stosunku do analogicznego okresu w roku 2021. Przyspiesza premierę pełnej wersji Uraguna, oraz planuje premierę Project X Friendship pod koniec 2023.

W Kool2Play przychody ze sprzedaży w 3 kwartałach bieżącego roku wzrosły o ponad 2 mln złotych w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Natomiast w całej grupie kapitałowej łączna kwota przychodów w okresie 01.01.2022 do 30.09.2022 wyniosła ponad 8,6 mln złotych co daje wzrost o 46% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2021. Przychody ze sprzedaży produktów i usług dotyczą w szczególności usług marketingowych świadczonych przez spółkę zależną KoolThings. Na wynik grupy miało też istotny wpływ rozliczenie dofinansowania przyznanego przez NCBiR.

Dobre wyniki są głównie efektem działań KoolThings, które cały czas się rozwija. W III kwartale kontynuowaliśmy długotrwałą współpracę z The Pokemon Company, Razer, PubG oraz Take2. W ostatnim czasie udało nam się również nawiązać współpracę z Electronic Art, czego efektem będzie realizowanie przez nas projektów promocyjnych dla tej firmy. Dzięki dotacji mamy jasno wyznaczoną drogę rozwoju technologicznego, a zainteresowanie innowacyjnym Buffmakerem sprawia, że rozważamy powołanie celowej spółki – mówi Marcin Marzęcki – W trzecim kwartale również prężnie działał zespół deweloperski Kool2Play, który kontynuował prace nad dalszym rozwojem Uragun w kierunku roguelite oraz stworzeniem wersji demo gry Projekt X: Friendship.

Spółka mimo dobrych wyników kwartalnych nie zamierza spoczywać na laurach. Planuje przyspieszyć premierę finalnej wersji gry Uragun, z II na I kwartał 2023 r., po to by trafić z nią w okno wydawnicze i zwiększyć widoczność tytułu. Ponadto aktywnie poszukuje wydawcy Project X Friendship, czego wynikiem jest przeniesienie premiery tytułu z I kwartału na koniec roku 2023. Grupa kapitałowa K2P analizuje również możliwość powołania spółki celowej, dedykowanej oprogramowaniu Buffmaker (wcześniej KoolTool) i przenieść do niej cały proces developmentu oraz monetyzacji.

Pełna wersja Uragun będzie dostępna dla graczy wcześniej niż to planowaliśmy, po to by ukazała się w jak najlepszym momencie. Dzięki wytężonej pracy jesteśmy w stanie to osiągnąć. Zdecydowaliśmy się również na przesunięcie premiery Project X Friendship na PC. Szukamy wydawcy dla tego tytułu i nie chcemy zaliczyć falstartu. Duże nadzieje wiążemy również z oprogramowaniem Buffmaker, nad którym kontynuujemy prace. Jest to platforma Software as a service, o międzynarodowym zasięgu komercjalizacji. Kool2Play to grupa o trzech silnych filarach i w tę stronę chcemy się rozwijać – tłumaczy Marcin Marzęcki.