Prev post Next post
Press Room / 16 listopada, 2021

Bloober Team kontynuuje fantastyczny rok

# , , Bloober Team kontynuuje fantastyczny rok 1

Od początku roku spółka uzyskała blisko 18 milionów zysku netto

Aż o 58% wzrosły przychody netto Bloober Team ze sprzedaży produktów w 2021 roku w porównaniu do trzech kwartałów roku ubiegłego. Przychody związane są przede wszystkim z utrzymywaniem się wysokiego poziomu sprzedaży The Medium oraz realizacją umów z globalnymi wydawcami.

Od stycznia do września 2021 r. przychody netto Bloober Team ze sprzedaży produktów wzrosły aż o 58% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego – z 26,22 mln zł do 41,46 mln zł. W samym Q3 2021 spółka odnotowała aż 12,63 mln zł przychodów netto ze sprzedaży produktów (vs. 10,89 mln zł w Q3 2020)

– Należy zauważyć, że część przychodów związanych ze sprzedażą The Medium rozpoznajemy wynikowo w czasie, ewidencjonując je w przyszłych okresach jako rozliczenia międzyokresowe przychodów. Od stycznia do września uzyskaliśmy ponad 8,85 mln zł zysku ze sprzedaży, w tym 1,31 mln zł trzecim kwartale. tj. o 152% większy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego – komentuje osiągnięte wyniki prezes Bloober Team Piotr Babieno

Osiągnięte wyniki były związane przede wszystkim ze sprzedażą The Medium oraz realizacją umów z globalnymi wydawcami. W minionym kwartale spółka przygotowywała swój bestseller do premiery na konsolach PlayStation 5, która miala miejsce 3go września. Ponadto, spółka wydała grę Observer: System Redux na konsole starszej generacji –  Xbox One i Playstation 4.

To było gorące i pracowite lato dla Bloober Team – w trzecim kwartale 2021 The Medium oraz Observer zadebiutowały na nowych platformach – pierwsza z wymienionych gier na Playstation 5, natomiast Observer: System Redux zadebiutował na Xbox One i Playstation 4. Po tych premierach z dumą możemy stwierdzić, że po raz pierwszy w pełni zrealizowaliśmy wszystkie bieżące założenia wydawnicze i możemy skupić się nad tworzeniem kolejnych projektów, w tym zapowiedzianej pod koniec produkcji opartej o markę Layers of Fear – komentuje prezes.

 

Obecnie, spółka skupia się na tworzeniu kolejnych produkcji, zgodnie z planem dalszego skalowania działalności. Jednym z partnerów wydawniczych jest Private Division, z którym Bloober Team podpisał umowę wydawniczą pod koniec września. Spółka obecnie tworzy obecnie dwie duże gry (Project C i Project B, wcześniej Black). Pierwszy projekt realizowany jest we współpracy z japońskim Konami, a drugi opiera się na własnej marce.

 

____________________________

O spółce:

Bloober Team S.A. to jeden z trzech najważniejszych (obok Capcom i Konami) światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Studio kładzie nacisk na tworzenie wyjątkowych i poruszających graczy produkcji. Najnowsza gra, The Medium, odniosła sukces biznesowy i artystyczny – w zaledwie 24 godziny pokryła koszty produkcji i marketingu, a ponadto została ciepło przyjęta przez graczy (88 proc. pozytywnych recenzji na Steam). Kolejnym projektem spółki jest tytuł o nazwie kodowej “Black”, którego data premiery nie została jeszcze ogłoszona.

 

Bloober Team jest notowany na NewConnect od 2011, jednak spółka niedawno ogłosiła chęć przeniesienia swoich notowań na rynek główny GPW. Debiut na dużym polskim parkiecie ma nastąpić w 2022 roku.