Do 9 milionów wzrosła liczba pobranych kopii gier ze studia Vivid Games w pierwszym półroczu 2017 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży spółki wyniosły w tym okresie 5 mln zł. W samym drugim kwartale wynik ten osiągnął poziom 2,7 mln zł. Bydgoski developer gier mobilnych pracuje nad dwoma największymi od ponad półtora roku premierami gier: Space Pioneer i Metal Fist. Do portfolio wydawniczego trafił też „ Moto: Hot Tracks”, którego premiera zapowiadana jest na pierwsze półrocze 2018 r.

Sprzedaż w drugim kwartale wzrosła do 2,7 miliona złotych, odnotowując wzrost trzeci kwartał z rzędu. Większość przychodów wygenerowała seria Real Boxing, która od 5 lat przynosi stabilne, kilkumilionowe przychody każdego roku. Tym niemniej dopiero nowe tytuły nad którymi obecnie pracujemy są na znacznie wyższym poziomie zaawansowania free2play i mają szansę osiągnąć znacznie większy sukces niż wszystko co stworzyliśmy do tej pory – tłumaczy Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games. Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w 2017 roku wynikał głównie z premiery gry Highway Getaway (marzec), premiery Real Boxing Manny Pacquiao (kwiecień) oraz z optymalizacji monetyzacyjnej serii gier Real Boxing, która została już pobrana przez ponad 51 milionów użytkowników (5,6 mln pobrań w I pół. 2017 r.) i przyniosła 44 mln zł przychodów.

Inwestycje związane ze zbliżającymi się premierami dwóch, największych od półtora roku tytułów, sprawiły że strata na sprzedaży na koniec pierwszego półrocza wyniosła 0,5 mln zł (0,1 mln zł w II kw. 2017). – Oczekiwania graczy i wymagania rynku są coraz większe. Aby im sprostać i osiągnąć światowy sukces gry muszą być perfekcyjnie wykonane w wielu obszarach. Wiele z tych obszarów doskonalimy od lat. Uważam, że stan naszej obecnej wiedzy pozwoli nam na stworzenie gry, która w najbliższym czasie gry będzie hitem dużego kalibru – kontynuuje Kościelny.

Do końca przyszłego roku spółka zamierza posiadać w portfolio 10 tytułów free2play – Dwie kolejne gry, które trafią do sprzedaży, tj. Space Pioneer i Metal Fist znajdują się w fazie soft-launch, a kolejne aktualizacje pookazują wzrosty metryk z których jesteśmy zadowoleni. W portfolio znajduje się również zapowiedziany w lipcu „Moto: Hot Tracks” – dodaje Kościelny.

***

O VIVID GAMES

Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z wiodących polskich producentów i wydawców najwyższej jakości gier na telefony smartphone i tablety. W czerwcu 2012 r. Vivid Games S.A. zadebiutował na rynku NewConnect. W 2016 r. spółka przeniosła notowania swoich akcji na rynek główny GPW. W 2016 r. przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi Vivid Games osiągnęły 22,7 mln zł. Więcej informacji o Vivid Games znajduje się na stronie www.vividgames.com